Flipdish
Over Flipdish
Flipdish, opgericht in Dublin in 2015, biedt restaurants (en hotels en supermarkten) een online white-label bestelsysteem platform, waarmee deze ketens online bestellingen van hun eigen website, apps, kiosken en via QR-codes kunnen aannemen en loyaliteitsprogramma’s voor hun klanten kunnen opzetten. Het is één geïntegreerd omnichannel digitaal bestelplatform. Tevens helpt het platform van Flipdish je ook om on-demand bezorging te regelen, zonder afzet commissies. Verder biedt Flipdish ook gedetailleerd inzicht in de prestaties van je zaak. Op basis van deze data kun je vervolgens weer marketingcampagnes aanmaken.
Flipdish kan standaard worden geïntegreerd met een groot scala aan POS-aanbieders, externe bezorgbedrijven en andere integratiepartners. Tevens kun je ook de Flipdish API gebruiken om elk aspect van je bedrijf te integreren met het online bestelplatform.
Wat kan ik met Flipdish?
Flipdish is dus een online bestelplatform voor voornamelijk horecazaken. Dit platform richt zich op het online aannemen van bestellingen en zorgen voor omzetgroei door onder andere diverse loyaliteitsprogramma’s. Zie hieronder meer over wat Flipdish doet, gesplitst in twee hoofdtakken: ‘’online bestellen”en ”afzet’’.
ONLINE BESTELLEN
Websites
Als je nog geen eigen website hebt, kun je met Flipdish binnen enkele minuten een eigen branded website maken waar je jouw bestellingen voortaan aanneemt. Middels de reeks sjablonen word je Flipdish-website zo ontworpen dat het aantal conversies maximaliseert, de gemiddelde omvang van de bestelling vergroot en zorgt ervoor dat je klanten terug blijven komen. Bij de bouw van de site wordt er tevens rekening gehouden met zoekmachine optimalisatie, waardoor je altijd goed vindbaar bent in Google.
Heb je wel al een eigen website? Dan kun je gemakkelijk de Flipdish-bestelsystemen integreren met je bestaande site. De ervaring van je klant is naadloos.
Mobiele apps
Wil je nog net dat extra stapje verder gaan? Dan biedt Flipdish de mogelijkheid om een gebruiksvriendelijke, eigen branded mobiele app te maken voor iOS en/of Android. Met de mobiele app hebben je klanten je bedrijf altijd binnen handbereik en kunnen zij gemakkelijk hun bestelling plaatsen. Tevens zorgen mobiele apps ervoor dat je op een betere en intieme manier kunt communiceren met jouw klanten en zo ook merkloyaliteit kunt opbouwen. Flipdish ondersteunt zowel push- als sms-campagnes.
QR-bestellen
Binnen het geïntegreerde bestelplatform van Flipdish is het ook mogelijk om QR-codes aan te bieden op tafel zodat je klanten zelf, middels hun smartphone, een bestelling kunnen plaatsen. Wanneer je klanten de QR-code scannen, komen ze op je Flipdish-site om te bestellen. Tijdens het bestellen vullen ze zelf hun tafelnummer in (of elk ander nummer zoals hotelkamer nummer, huisnummer of stoelnummer). Het systeem kan eigenlijk overal waar je lokaal bezorgt worden ingezet.
Kiosken / Bestelzuilen
Met de Flipsdish-kiosken geef je jouw klanten controle over hun bestelling. Je kunt rechtstreek vanuit de Flipdish-portal menu-items toevoegen en populaire keuzes of producten met een hoge marge markeren. Tevens kun je ook jouw klanten hun bestelling laten aanpassen wanneer zij dit willen. Flipdish biedt drie kiosken: de 15-inch kiosk, 22-inch kiosk en de 32 inch kiosk. De kiosken zijn van allerlei functionaliteiten voorzien. Zo ontvang je alle bestellingen die via de kiosk worden geplaatst, rechtstreek in je Flipdish-portal, op je bestaande bestelterminal of in je bestaande kassasysteem en accepteer je kaartbetalingen gemakkelijk doordat een Flipdish EMV is inbegrepen. Tevens hebben ze allemaal een snelle en gemakkelijke installatie en beheer je de winkelinstellingen via de backend.
Bestellen via Google en Instagram
Flipdish is het enige white-label online bestelplatform waarmee klanten rechtstreek via social media kanalen kunnen bestellen. Voor Google kun je een knop voor online bestelling op je Google Mijn Bedrijf-pagina van je restaurant plaatsen waardoor je klanten bij jou kunnen bestellen zonder dat zij Google Maps of Google Zoeken verlaten. De bestellingen die via Google zijn gedaan, ontvang je rechtstreeks in je printer, POS of dashboard.
Ook via Instagram kunnen klanten rechtstreeks bij jou een bestelling plaatsen doordat Flipdish een geregistreerde partner voor het bestellen van eten is van Instagram. Je kunt dit pushen door middel van stickers met ‘’Nu bestellen’’ toe te voegen aan bijvoorbeeld je Instagram stories.
Bezorgen
Als laatst kan Flipdish ook het bezorgen voor je uit handen nemen. Flipdish werkt samen met een aantal maaltijdbezorgdiensten om een naadloze bezorg ervaring aan je klant te geven. Je hebt geen eigen bezorgers nodig. Je kunt de bezorggebieden op de kaart snel en makkelijk definiëren en minimale bestelbedragen en bezorgkosten instellen.
AFZET
Loyaliteit en retentie
Met Flipdish kun je een uitgebreide reeks marketingcampagnes bouwen, rechtstreeks vanuit de portal. Dit kun je verwachten:
- Acquisitie
Stimuleer je klanten om een eerste bestelling via je site of app te plaatsen;
- Loyaliteit
Flipdish regelt dat er regelmatig berichten naar je klanten worden gestuurd die duiden op kortingen
- Retentie
Flipdish past automatisch kortingen toe voor klanten die je graag terugziet
- Kortingen en tegoedbonnen
Managed Marketing
Met managed marketing werf je nieuwe klanten. De marketingxperts van Flipdish kunnen zoek- en socialmediacampagnes maken en beheren.
Flipdish Portal
Met de Flipdish Portal heb je snel inzicht in alle belangrijke data met betrekking tot je bestellingen, je klanten en je bedrijfsprestaties. Tevens kun je ook makkelijk de menu’s en bezorgdiensten in het portaal bijwerken.